10 sfaturi utile!

  1. adviesDacă s-a întâmplat să mănânci mai mulți carbohidrați într-o zi și ai depășit limita de 30-50 grame, aia e. Nu ai ce să mai faci, nu poți da timpul înapoi.  Ai grijă mai multă data viitoare și învată din greșeli.
  2. Mănâncă multe, foarte multe legume. Toată lumea vede keto ca o dietă în care mănânci doar costiță prjăjită, unt și ouă. Da, poți să slăbești așa, dar pe termen lung nu e o strategie optimă deoarce corpul are nevoie și de vitamine și minerale. Degeaba ești slab dacă ești bolnav. Nu ar trebui să refuzi niciodată legumele.
  3. Nu irosi numărul mic de carbohidrați pe care îi poți mânca zilnic pe produse ca biscuiții sau pâine. Mai bine mănânci 500 grame de spanac decât doua felii de pâine. Pâinea are mult mai multe calorii și nici nu conține o cantitate semnificativă de minerale sau vitamine.
  4. Mănâncă mâncare bună. Nu trebuie să te limitezi la clasicul piept de pui la grătar. Mai bine faci un piept de pui la cuptor, umplut cu cașcaval și șuncă și cu o garnitură de ciuperci alături. Mult mai gustos și hrănitor.
  5. Ignoră caloriile în primele sâptămâni: dacă îți e foame, mănâncă! E foarte greu să mănânci multă grăsime. Gândește-te ce e mai simplu, să mănânci 500 grame de slănină, sau 800 grame de înghețată. Caloric ambele înseamnă cam același lucru, însă una e clar mult mai ușor de mâncat decât cealaltă.
  6. Dacă te simți lipsit de energie trebuie fie să mănânci mai multă mâncare serioasă (probabil ai ales un deficit caloric prea mare) fie să mănânci mai multe legume deoarece îți lipsesc vitamine și minerale.
  7. Nu te urca pe cântar în fiecare zi. Greutatea poate fluctua destul de mult într-un timp atât de scurt și nu vei afla nimic real. Mai bine, cântărește-te o dată pe săptămână la aceiași oră și fă-ți poze des. Pot trece câteva săptămâni în care greutatea să nu se schimbe semnificativ, însă daca îti vei face poze vei putea vedea o diferență. De asemenea, poți să îți măsori corpul (piept, brațe, abdomen, coapse) și să compari rezultatele.
  8. Performanța fizică și rezistența la efort vor fi afectate în primele săptămâni de keto. Abia dupa 3-4 săptămâni corpul se obișnuiește cu noua sursă de energie și devine eficient în arderea ei. Cam după 6 săptămâni se observa o îmbunătățire a rezistenței la efort.
  9. Nu-ți face griji când vine vorba de ieșit în oraș cu prietenii. E foarte usor să mănânci keto. Dacă lumea își cumpără paste sau pizza, tu îti poți lua o friptură cu niște legume lângă. În loc de bere, poți bea un pahar sau două de vin. Cel mai probabil ești sătul când lumea discută ce să mănânce la desert, dar o cafea cu frișcă merge foarte bine.
  10. Ai grijă la alcool. Pe keto, te amețești foarte repede. Dacă înainte puteai bea 4-5 pahare, acum probabil după 2-3 deja te simți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *